close

page22.jpg

 

近期聽了幾首歌曲 個人推薦三首 剛好包含中文 日文 跟 英文

分別是在美國紅透天的泰勒絲-Love story

對她有興趣可以其上台灣blog: 泰勒絲blog

 

最近很紅的偶像劇-海派甜心女主角 楊丞琳

將在明年一月一號發行新專輯Rainie & Love

喜歡她的可以點下面連結得知其各多消息

丞琳全球官網

 

還有很久沒發專輯的當紅男演員-山下智久

最近發行的cd單曲Loveless

 

並且在這裡分享三個MV

 

楊丞琳-雨愛

 

 

山下智久-LOVE LESS

 

 

Taylor Swift-You blelog with me

 

 

底下為其中英文對照歌詞:

You're on the phone with your girlfriend, she's upset

你和女朋友通電話 她正在生氣

She's going off about something that you said

她為你說的某些話而不高興

'Cause she doesn't get your humor like I do

因為她不像我一樣懂你的幽默

 

I'm in the room, it's a typical Tuesday night

我待在房間裡 這是個尋常的週二晚上

I'm listening to the kind of music she doesn't like

我聽著她不喜歡的音樂類型

And she'll never know your story like I do

她永遠不會像我一樣知道你的故事

 

But she wears short skirts, I wear T-shirts

但她穿短裙 我穿T恤

She's Cheer Captain and I'm on the bleachers

她是啦啦隊隊長 而我只能在看台上加油

Dreaming about the day when you wake up and find

夢想著有一天你起床時會發現

That what you're looking for has been here the whole time

你尋找的東西一直在這裡

 

Chorus:

If you could see that I'm the one who understands you

如果你知道 最懂你的人是我

Been here all along, so why can't you see?

一直陪伴你 為何你看不清

You, you belong with me, you belong with me

你應該和我在一起 你應該和我在一起

 

Walking the streets with you and your worn-out jeans

你穿著你的舊牛仔褲和我走在街上

I can't help thinking this is how it ought to be

我不停想著 這才是對的景象

Laughing on a park bench, thinking to myself

在公園長椅上 邊笑邊對自己說

Hey, isn't this easy?

嘿 像這樣不是很容易嗎?

 

And you've got a smile that could light up this whole town

你已恢復能照亮整個城鎮的笑容

I haven't seen it in a while since she brought you down

我好久沒有看見了 自從她把你甩掉

You say you're fine, I know you better than that

你說你發現我比她瞭解你

Hey, what ya doing with a girl like that?

嘿 你何必和這樣的女生在一起呢?

 

She wears high heels, I wear sneakers

她穿高跟鞋 我穿球鞋

She's Cheer Captain and I'm on the bleachers

她是啦啦隊隊長 而我只能在看台上加油

Dreaming about the day when you wake up and find

夢想著有一天你起床時會發現

That what you're looking for has been here the whole time

你尋找的東西一直在這裡

 

【Repeat Chorus】

 

Standing by and waiting at your back door

一直站在你家後門等待著

All this time how could you not know?

到這時你怎麼可以不明白?

Baby, you belong with me, you belong with me

寶貝 你應該和我在一起 你應該和我在一起

 

Oh , I remember you driving to my house in the middle of the night

噢 我想起你在半夜突然開車到我家

I'm the one who makes you laugh when you know you're 'bout to cry

當你知道你快要哭的時候是我把你逗笑的

And I know your favorite songs and you tell me 'bout your dreams

我知道你最喜歡的歌 你把你的夢想告訴我

Think I know where you belong, think I know it's with me

我想我知道你該何去何從 我想我知道你該和我在一起……

 

【Repeat Chorus】

 

Standing by and waiting at your back door

一直站在你家後門等待著

All this time how could you not know?

到這時你怎麼可以不明白?

Baby, you belong with me, you belong with me

寶貝 你應該和我在一起 你應該和我在一起

You belong with me

你應該和我在一起

 

Have you ever thought just maybe… 你可曾想過 也許…

You belong with me 你應該和我在一起

You belong with me 你應該和我在一起

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    blueboy103 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()